Kolejny pomysł z dość podobnej serii. Tym razem chodzi jednak o klasy i zmiany nie odczuli by raczej gracze fabularni. Dotyczy on klas pod względem czysto mechanicznym. Cały koncept brzmi mniej więcej tak:
DoS ma całą kupę klas, które są za równo mechaniczne jak i fabularne. Myślałem o tym by klasy mechanicznie podzielić na jedynie cztery grupy: wojownik, rzemieślnik, mag, złodziej. Mechanicznie pomiędzy wojakiem a np: gladiatorem nie ma bowiem większej różnicy.
By jednak zachować (ważniejszą dla mnie) formę fabularną, a nawet ją rozwinąć, proponuję utworzenie w KP wysuwanego okna wyboru (bądź innej formy) "podklasy". Dzięki temu ktoś kto jest mechanicznie wojownikiem mógł by wybrać sobie np podklasę barbarzyńcy/gladiatora/samuraja/inne wciąż zachowując jej umiejętności fabularne.
Pomysł ten mógł by pozwolić na tworzenie w zasadzie dowolnej ilości klas, które wciąż były by nikłym obciążeniem dla mechanicznego systemu gry.
Offline
Jestem jak najbardziej za, co prawda nie zajmuje się teraz mechaniką w takim stopniu jak dawniej, jednak dodawanie nowych klas było ogólną maskrą... A tak nie dość że bedzię prosto, to jeszcze myślę że zachoway różnorodność jaką zawsze proponował dosik
Offline
Generalnie też miałem taką wizję przedstawienia klas co do Redash. Co prawda chcę jeszcze podłączyć trochę podklasy co do mechaniki (Gladiator ma np. +0.5 AP do siły, Samuraj do szybkości itd.). Zobaczymy co powie reszta członków RT.
Offline
Jestem jak najbardziej za. uprościło by to zabawę mechanicznie a fabularnie mogłoby to nawet poszerzyć horyzonty. Jak miałem np. Thumkira, który był piratem a jako takiej klasy nie było. Teraz bym wziął złodzieja/wojownika a fabularnie odgrywał swoje nie łamiąc regulaminu (bo tak zrobiłem wtedy, ale i tak nikt nie miał o to pretensji )
Ogólnie chyba nawet gdzieś sam o takim czymś dawno w jakimś poście wspomniałem, ale mniejsza o to .
Ostatnio edytowany przez Cyna (2010-01-03 12:34:00)
Offline
MG - MegaGnój xD
Jestem jak najbardziej za.
Podklasy powinny też dawać jakiś bonus malućki w mechanice d:
A! I dodać takie podklasy jak Bard i Alchemik. Bo są ważne i MI się przydadzą [egoizm jest zdrowy].
Offline
Dialeisham Imatusai napisał:
A! I dodać takie podklasy jak Bard i Alchemik. Bo są ważne i MI się przydadzą [egoizm jest zdrowy].
jeśli ten pomysł by wszedł w życie (a widzę, że ma szanse, bo się podoba) to podklasy, które wymieniłaś można podepchnąć pod rzemieślnika tudzież barda pod maga jeśli miałby mieć magiczne zdolności jak np. bard w nwn
Ostatnio edytowany przez Cyna (2010-01-04 22:04:24)
Offline
MG - MegaGnój xD
ogólnie bard w D&D to taki jakby złodziejomag, ale na dosie podliczyłabym go pod złodzieja. Tak jak zabójce i akrobatę, a i pirata od biedy. Zresztą napiszę do mamy i jej powiem co i jak mi się wykonkludowało. xD
Offline