Izdurbal - 2010-01-03 00:08:58

Kolejny pomysł z dość podobnej serii. Tym razem chodzi jednak o klasy i zmiany nie odczuli by raczej gracze fabularni. Dotyczy on klas pod względem czysto mechanicznym. Cały koncept brzmi mniej więcej tak:

DoS ma całą kupę klas, które są za równo mechaniczne jak i fabularne. Myślałem o tym by klasy mechanicznie podzielić na jedynie cztery grupy: wojownik, rzemieślnik, mag, złodziej. Mechanicznie pomiędzy wojakiem a np: gladiatorem nie ma bowiem większej różnicy.

By jednak zachować (ważniejszą dla mnie) formę fabularną, a nawet ją rozwinąć, proponuję utworzenie w KP wysuwanego okna wyboru (bądź innej formy) "podklasy". Dzięki temu ktoś kto jest mechanicznie wojownikiem mógł by wybrać sobie np podklasę barbarzyńcy/gladiatora/samuraja/inne wciąż zachowując jej umiejętności fabularne.

Pomysł ten mógł by pozwolić na tworzenie w zasadzie dowolnej ilości klas, które wciąż były by nikłym obciążeniem dla mechanicznego systemu gry.

Kamys - 2010-01-03 00:13:01

Jestem jak najbardziej za, co prawda nie zajmuje się teraz mechaniką w takim stopniu jak dawniej, jednak dodawanie nowych klas było ogólną maskrą... A tak nie dość że bedzię prosto, to jeszcze myślę że zachoway różnorodność jaką zawsze proponował dosik :)

Imanel - 2010-01-03 11:08:01

Generalnie też miałem taką wizję przedstawienia klas co do Redash. Co prawda chcę jeszcze podłączyć trochę podklasy co do mechaniki (Gladiator ma np. +0.5 AP do siły, Samuraj do szybkości itd.). Zobaczymy co powie reszta członków RT.

Cyna - 2010-01-03 12:30:34

Jestem jak najbardziej za. uprościło by to zabawę mechanicznie a fabularnie mogłoby to nawet poszerzyć horyzonty. Jak miałem np. Thumkira, który był piratem a jako takiej klasy nie było. Teraz bym wziął złodzieja/wojownika a fabularnie odgrywał swoje nie łamiąc regulaminu (bo tak zrobiłem wtedy, ale i tak nikt nie miał o to pretensji ;))

Ogólnie chyba nawet gdzieś sam o takim czymś dawno w jakimś poście wspomniałem, ale mniejsza o to :D.

Dialeisham Imatusai - 2010-01-04 21:42:14

Jestem jak najbardziej za.
Podklasy powinny też dawać jakiś bonus malućki w mechanice d:
A! I dodać takie podklasy jak Bard i Alchemik. Bo są ważne i MI się przydadzą [egoizm jest zdrowy].

Cyna - 2010-01-04 22:04:01

Dialeisham Imatusai napisał:

A! I dodać takie podklasy jak Bard i Alchemik. Bo są ważne i MI się przydadzą [egoizm jest zdrowy].

jeśli ten pomysł by wszedł w życie (a widzę, że ma szanse, bo się podoba) to podklasy, które wymieniłaś można podepchnąć pod rzemieślnika tudzież barda pod maga jeśli miałby mieć magiczne zdolności jak np. bard w nwn

Dialeisham Imatusai - 2010-01-05 18:45:44

ogólnie bard w D&D to taki jakby złodziejomag, ale na dosie podliczyłabym go pod złodzieja. Tak jak zabójce i akrobatę, a i pirata od biedy. Zresztą napiszę do mamy i jej powiem co i jak mi się wykonkludowało. xD

www.rozyny-info.pun.pl www.pokirena.pun.pl www.orp.pun.pl www.pokemonxgame.pun.pl www.sojuszgso.pun.pl