Forum gry Dragons of Shadow


#1 2009-08-03 21:32:01

Gordogon

Użytkownik

8938520
Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2009-06-16
Posty: 34
Punktów :   

Kooperacje na arenie.

W zasadzie to nie jest mój pomysł, bo pomaganie sobie nawzajem jest znane w grach rpg odkąd istnieje internet. Ale nie sądze by ktoś wpadł na pomysł wprowadzenia kooperacji w mmorpg. Oto o co mi chodzi: możliwośc walczenia na arenie (tylko z potworami) w duecie albo nawet drużynie. Możnaby zwiększyć ilość expa i złota w kooperacjach. Podejrzewam, że od strony technicznej jest to wyjątkowo ciężka sprawa, ale warto podyskutować bo pomysł na pewno rozbudziłby troche stosunki miedzy graczami. Jeśli zaś byłoby to niewykonalne, to może chociaż klan mógłby na siebie zarabiać treningami na potworach. W sumie to już mogą być dwa osobne pomysły, ale najpierw niech się wypowie ktoś, kto zna się na silniku gry. No i napiszcie co Wy o tym myślicie.


"Opowiedzieć komuś, co symbol „oznacza”, to tak jak opowiedzieć, jakie uczucie powinna wzbudzać w nim piosenka..." - Dan Brown.

Offline

 

#2 2009-08-04 11:53:35

Cyna

Moderator

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-06-23
Posty: 425
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

Mi to jest kompletnie niepotrzebne xP. I masa roboty

Wolałbym, żeby MG robili co tydzień jakąś wyprawę do lasu na trolla, albo jakąś inną sesję, gdzie na pewno potrzebna jest drużyna i wpłynie to bezpośrednio na faułę gry i aktywność by pewno większa była bo na zapowiedzianą sesję się przychodzi a tak na co dzień w karczmie to niektórym nie chce się być bo i tak będzie pusto xP. To taki mały ot z mojej strony, ale mam nadzieję, że przyda się ^^

Co do tematu to wypowiedziałem się w pierwszym zdaniu


Agahid(+), Zaruun, Thumkir(+), Dri, Arot, Amdrigar(+), Sevian, Grazbozur Yamaraj Abukhatan(+), Rassin

5 er stażu

Offline

 

#3 2009-08-04 15:24:07

 Imanel

Administrator

2532024
Skąd: Warka
Zarejestrowany: 2008-04-04
Posty: 75
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

Aż się chce powiedzieć "O kurwa!"

Pomysł fajny, przedstawienie fajne... Ale chyba za bardzo ktoś tu wierzy w programistów :] Sam Thindil przyznał (może i w żarcie) że Vallheru pisał po pijaku . I jako iż trochę w skrypcie tu na DoSie siedziałem to mogę stwierdzić że to jest przerobienie całego skryptu walki.. A skrypt walki jest najbardziej porytym plikiem w całym Vall (no nie licząc ekwipunku ).

Offline

 

#4 2009-08-04 18:54:36

Gordogon

Użytkownik

8938520
Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2009-06-16
Posty: 34
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

No tak myślałem, że tak będzie. xD A szkoda, bo w CoD 5 jak wprowadzili możliwośc wykonywania misji w 4 graczy to straciłem kilka miesiecy życia... No ale trzeba bedzie poczekac, az jakiemus programiscie bedzie sie napraaaawde nudzic. Dzieki za opinie.

P.S.
Do wszystkich MG - grzecznie wnoszę o jakieś sesje. (wiem że są wakacje i te sprawy, ale bez przesady )


"Opowiedzieć komuś, co symbol „oznacza”, to tak jak opowiedzieć, jakie uczucie powinna wzbudzać w nim piosenka..." - Dan Brown.

Offline

 

#5 2009-08-05 17:01:14

 Imanel

Administrator

2532024
Skąd: Warka
Zarejestrowany: 2008-04-04
Posty: 75
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

Nie porównuj proszę CoDa 5 nad którym pracuje 10000000 ludzi a DoSu gdzie całą programistyke odwala na chwilę obecną tylko i wyłącznie Kamys -.-.


Żadnemu programiście aż tak się nie będzie nudziło z prostego powodu - nie od dzisiaj wiadomo że oficjalny projekt Vallheru upadł. Możliwe, że gdzieś taki pomysł już jest wprowadzony, ale uwierz że to jest za dużo roboty i czasu własnego straconego (aby imo) umieszczać coś takiego na użytek każdego MMORPG :]

Ogólnie widzę że w Waszych głowach siedzi mnóstwo pomysłów, których Kamys nie jest w stanie wprowadzić z jednej prostej przyczyny - braku odpowiedniej wiedzy w PHP (która wierzę że się cały czas powiększa :]). Pomyślcie nad jakimiś prostymi lokacjami, dodatkami i wszystkim innym co może powodować zainteresowanie DoSem (np. może zmienna pogoda? oddziaływanie pogody na statystyki mechaniczne? - rzeczy banalne do wykonania, a na pewno trochę uatrakcyjnią rozgrywkę). Pomyślcie jak można zwiększyć fabularność rozgrywki. Była zrobiona Kronika. Jest kronikarz? Nie widziałem ostatnio. Inna zmiana - nie róbcie cały czas Nowej Ery Kamiś bo to bez sensu Ludzie nie zdążą się rozgrzać a tu Nowa Era. Okej rozumiem, że są nowe pomysły co do rozgrywki, że tu się nudzi. Ale robiąc cały czas nową erę nic nie zmieniacie. Tym bardziej, że mechanicznie nic nie jest zmienione! Widziałem ostatnio rasy fabularne. Kiepski pomysł mym skromnym zdaniem - wybicie się tych osób które potrafią rozgrywać fabularne rozgrywki (końcówka zdania bez sensu wiem ). Wciąż nie widziałem pomysłu dotyczącego balansu ras i klas. Przecież jeszcze za moich czasów (a było to dośc daaawno) rasy były tak niezbalansowane, że ludzie aż wiedzieli kim grać żeby się nie nagrać. Ogólnie w mym skromnym zdaniu ras na DoSie jest zbyt wiele (5 w zupełności by wystarczyło). Klas też za dużo. Można zrobić 2 podstawowe klasy i powiedzmy na 10 lvlu człowiek by wybierał dokładną specjalizację. Co z walkami fabularnymi między klanami? Nie ma. Dlaczego? Bo nie ma klanów. Dlaczego nie ma klanów? Bo nie ma kto grać!. Promocja ludzie! DoS stoi od lat na tym samym serwerze. Od lat nie ma domeny. Dlaczego?! Bo nie ma pieniędzy! Kamys nie jest wstanie zapewnić wszystkiego z własnej kieszeni tym bardziej, że nie zarabia. A uwierzcie że domena .pl już całkiem zmienia grę. Pomysł? System dotacji. Kamys z tego co pamiętam (a może źle pamiętam) masz konto w banku. Żaden problem zrobić prosty system dotacji. Tym bardziej, że chyba jeszcze stary system dotacji (ten SMSowy) jest na serwerze. Jak nie to żaden problem zrobić kolejny. A będą i pieniądze na lepszy serwer i domene (domena jest śmiesznie tania swoją drogą ostatnio).  Od lat ten sam szablon. No co jest? Nie ma tutaj żadnego uzdolnionego chociaż trochę grafika? No ludzie nie bądźmy śmieszni. Są wśród Was takie osoby. Ale nikomu się nie chce wyjść z ofertą. Od lat ten sam układ wewnątrz gry. Może jakieś propozycje na urozmaicenie. COME ON LUDZIE! Co z wyznaniami? Też się chyba dużo nie zmienia. A wypadałoby chociaż trochę Panteon Bogów uaktualnić. Może jakieś jednorazowe plusy co do Bogów? Dzienna szansa na jakieś zdarzenie związane z Bogami? Cokolwiek. Inna sprawa, że Kamys bardziej postawiła na fabułę zaniedbując całkowicie mechanikę :]. Swoją drogą DoS stoi na wersji 0.7. A przecież jest 1.3. Fakt że to beta (alfy się nie doczekaliśmy) itd. Ale jest! Pełno udogodnień, zabezpieczeń, wszystkich nowości. Poza tym wszystko co teraz jest robione jest robione pod 1.3. Pomóc w zmianie mogę. Ale to się liczy z tym, że rozgrywkę trzeba będzie (przynajmniej na tydzień [jeżeli chcemy mieć wszystko co na DoSie spowrotem]) przenieść na forum/będziecie musieli przeżyć. 0.7 fakt jest bez multilanguage, jest łatwiejsze w edycji itp. ale niestety 1.3 bije pod względem optymalności i wszystkiego innego 0.7 na głowę. Inna sprawa, że istnieją nowe silniki bazowane na Vallheru chociażby Santic i Orodlin, które zwykłe Vall biją jeszcze bardziej na głowę (Orodlin stanowi połączenie kilku gier (w tym min. Vallheru) - tak gdyby ktoś nie wiedział)

Co do sesji itd. Nie od dzisiaj wiadomo że DoS przestaje uatrakcyjniać (Kamys weź się do roboty bo się opierdalasz!). Stale ten sam skład, Ci sami gracze, Ci sami MG, od wieeeeluu miesięcy nie widziałem żadnej zmiany na FTP (tak jeszcze bądź co bądź czasem zaglądam do skryptu ) a co za tym idzie i w grze ^^". Wiele razy mówiłem, że wrazie czego jestem wstanie DoSowi pomóc swoim Notatnikiem - odezwu ze strony Kamys nie ma

Stay sic!

Ostatnio edytowany przez Imanel (2009-08-05 19:24:53)

Offline

 

#6 2009-08-05 21:55:01

Vincent

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-24
Posty: 49
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

E tam... Jeżeli poraz pierwszy w życiu uda mi się pokonać Smoka Cienia dzięki kooperacji to jak dla mnie pomysł zajebisty xDD Trzeba tą gre troche urozmaicić... Ja wiem że wszyscy się już przyzwyczaili i nauczyli opcji na pamięć ale od czasu do czasu przyda sie nowość żeby starzy weterani DoS nie zanudzili się na śmierć monotonnym walczeniem na arenie, łażeniem w góry po mithril i ulepszaniu strażnicy xD


Postacie: Winchelm , Vines Cosades , Sean McClane , Altair , Vincent, Vincent, Vincent obecnie Cain Navel (syn Vincenta )

Co wolno Adminowi, to nie Użytkownikowi.  ^^

Offline

 

#7 2009-08-05 22:01:03

 Imanel

Administrator

2532024
Skąd: Warka
Zarejestrowany: 2008-04-04
Posty: 75
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

Jak powiedziałem wcześniej - kooperacja to jest męka dla programisty... Smok Cienia jest do rozwalenia po 10 dniach gry..

Co do urozmaiceń - polecam przeczytać posta wyżej. Mimo iz długi, to wydaje mi się że pomysłów dałem tam od cholery. I dodatkowo są to pomysły dość łatwe w wykonaniu.


Stay sic!

Ostatnio edytowany przez Imanel (2009-08-05 22:03:39)

Offline

 

#8 2009-08-05 22:18:56

Cyna

Moderator

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-06-23
Posty: 425
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

Imanel napisał:

Smok Cienia jest do rozwalenia po 10 dniach gry..

DObra. Udowodnij. Nie chcę zabrzmieć cwaniacko, albo jakoś być źle zrozumianym, ale masz więcej czasu. Jak ubijesz smoka cienia do końca tej ery to jesteś mistrzem mechaniki. Bo dla mnie jest to niemożliwość. Znaczy według mnie.

Pietras już rozwalał smoki, ale od cieniowatego nie miał szans... Przez 3 miechy z tego co pamiętam. A ty to zrobisz w 10 dni? ;p


Agahid(+), Zaruun, Thumkir(+), Dri, Arot, Amdrigar(+), Sevian, Grazbozur Yamaraj Abukhatan(+), Rassin

5 er stażu

Offline

 

#9 2009-08-05 22:27:53

 Imanel

Administrator

2532024
Skąd: Warka
Zarejestrowany: 2008-04-04
Posty: 75
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

10 dni to może przesadzona ilość Ale naprawde jeżeli gra się dużo w Vall itd. to jest cżłowiek w stanie go ubić bez problemu. Zreszta Cyn. Pamiętaj że ja przez jakieś 1.5 roku byłem programistą DoSu.. Więc statystyki każdego potwora, mechanikę itd. mam opanowaną. Zresztą nie trzeba być jakimś super proo programistą żeby rozumieć skrypty. Wystarczy znać angielski i pamiętać co się czego tyczy :]. Zresztą to nie temat do dyskusji czy da się ubić Smoka Cienia w 10 dni

Stay sic!

Offline

 

#10 2009-08-05 22:55:23

Khabur

Użytkownik

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-11-27
Posty: 79
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

A co to znaczy stay sic ?!?11!@:!111!??//!!!???/?//???!!!!


Jak powiedział poeta...:  "Ja to rozumiem, ja to szanuję, ale gówno mnie to obchodzi"

Offline

 

#11 2009-08-05 23:12:11

Cyna

Moderator

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-06-23
Posty: 425
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

to znaczyyyy... <myśli>

właście to nie wiem, ale ja odbieram to jako coś w stylu "pozdrawiam!" xP


Agahid(+), Zaruun, Thumkir(+), Dri, Arot, Amdrigar(+), Sevian, Grazbozur Yamaraj Abukhatan(+), Rassin

5 er stażu

Offline

 

#12 2009-08-05 23:16:59

Khabur

Użytkownik

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-11-27
Posty: 79
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

A ja to tak odbieram.... " o ja jebie, ale wy jestescie naby ze o ja ciebie normalnie w dupe jebana mac nie mogie..." xp


Jak powiedział poeta...:  "Ja to rozumiem, ja to szanuję, ale gówno mnie to obchodzi"

Offline

 

#13 2009-08-06 00:12:42

Gordogon

Użytkownik

8938520
Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2009-06-16
Posty: 34
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

Imanel - nie zrozumiałem kilku części Twojego posta, bo był trochę zawiły. Jak już jedziemy angielskim to nevermind. Ja to czuje tak: Nie tylko Kamys tutaj jest winna, ale większosć graczy, która czy to wakacje czy to zima po prostu gra od niechcenia. Najgorsze jednak jest to, że nawet Ci stali gracze (których po miesiącu grania nawet dokładnie nie znam) nie robią zbyt wiele by wesprzeć te grę. Z tego co czytam to się dzieje tak bo wakacje, ale ja w wakacje mam, o dziwo, trzy razy więcej czasu niż zwykle, nie wiem czemu.

Co do mechaniki - DoS to malutka gra, ale jedna Kamys to mi się wydaje za mało - choćby dlatego że Kamys też ma wakacje i nie zawsze moze być dostępna, a szczególnie dlatego, że jak Imanel twierdzi - odwala fuszere.

Nie chce za bardzo krytykować, ale kiedy przypomne sobie czasy, gdy na 200 zarejestrowanych codziennie wieczorem grało ponad 20 osób (czasy Mithrilowej Giełdy chyba i Zatrutych Kruków (czy jakos tak) ) to teraz mam wrażenie, że DoS nie żyje... A jeśli już to ledwo zipie.

I w ogóle, przepraszam... Bo sie czuje winny za te całą dyskusje. xD


"Opowiedzieć komuś, co symbol „oznacza”, to tak jak opowiedzieć, jakie uczucie powinna wzbudzać w nim piosenka..." - Dan Brown.

Offline

 

#14 2009-08-06 03:14:13

Vincent

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-08-24
Posty: 49
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

Ja w sumie nie mam zdania... bo jakby nie patrzeć to gdyby nie Kms gra już dawno by padła. Powiem tak: Gdybym ja miał robić coś dla ledwie dziesięciu graczy którzy grają fabularnie to odechciało by mi się już dawno. Dlatego dziwie się jej i nie dowierzam że ma jeszcze na to siłe. Mechaniczne boty zawsze bedą i nic z tym nie zrobimy a graczy fabularnych z roku na rok coraz mniej... a jak sie pojawiają to ludzie poniżej 13 lat którzy wpadają na karczmę z tekstami typy "cześć co tam?". Trzeba się wziąść za to wszystko i przywrócić DoS-owi dawną świetność. Bez obrazy dla nikogo ale pierwsze co bym wyeliminował to żółtków i całą zgraje samurajów. Nie wiem jak inni ale mi zaczyna brakować takiego średniowiecznego świata i w ogóle...Bo te japońskie klimaty są do dupy, ja rozumiem że niektórzy lubią naruto czy jakies tam inne bajki ale bez przesady. Ta gra nigdy nie stanie się taką bajką.I lepiej zanim rozpoczniecie kolejną erę wstrzymajcie się na jakiś czas żeby naprawić bugi, odpocznijcie i dopiero coś wymyślcie. Bo niedługo będą tutaj grać superbohaterowie z kreskówek a za rok robocop, terminator i predator. To taka moja ocena sytuacji, jeżeli kogoś tym obraziłem to przepraszam ale takie jest właśnie moje zdanie Dobranoc. I skonczmy temat faktycznie bo z jednego przeskoczyliśmy na drugi


Postacie: Winchelm , Vines Cosades , Sean McClane , Altair , Vincent, Vincent, Vincent obecnie Cain Navel (syn Vincenta )

Co wolno Adminowi, to nie Użytkownikowi.  ^^

Offline

 

#15 2009-08-06 06:50:00

 Imanel

Administrator

2532024
Skąd: Warka
Zarejestrowany: 2008-04-04
Posty: 75
Punktów :   

Re: Kooperacje na arenie.

Kończąc temat Stay sic! - Stay cool - Trzymajcie się - Pozdrawiam.



Gord - tak właśnie o to mi chodzi, że Kamys jest jedna, a Was setki. I żadnemu się nie chce ruszyć dupy. Żeby pomóc. Wystarczyło chwilę poszukać wśród hostingów i już znalazlem jeden fajny, który spełniałby warunki DoSu... Za 14 złoty/mc.. Sorry ale moim zdaniem to są grosze. Nie mówię, że z własnej kieszeni jestem w stanie go pokryć bo to to na pewno odpada, ale jeżeli każdy by rzucił złotówkę miesięczie już był serwer.  200 graczy? Osobiście wydje m się, że pamiętam czasy w których zarejestrowanych graczy było około 500.

Mechanika? Żaden problem. Powiedzcie, że jest coś do zrobienia, dajcie znać na forum, gadu gadu i okej. W miarę możliwości pomogę. jak mówiłem o zmianie silnika gry to nie chodziło mi o coś w stylu: Kamys bierz się do roboty i pracuj bo trzeba zmienić silnik gry.. Nie. Ja wyraźnie to mówiłem z akcentem na to zdanie, że Kamys może liczyć na moją pomoc (i nie mówie tu o pomocy "Imek coś nie działa, jak naprawić"). I mówię przed nową erą trzeba coś jeszcze nowego wprowadzić bo od kilku Er jest to samo...

Fabułę zostawiam Kamys i Wam bo się na niej całkowicie nie znam :] A teraz przepraszam idę do roboty

Vincent - stwierdziłem wyżej: 5 ras (standardowych - Człek, Krasnal, Elf, M.Elf, Ork) w zupełności wystarczy. Klas 2: mag, wojownik. A potem jedziemy ze specjalizacją zależnie od klasy. Tyle.


Stay sic!

Ostatnio edytowany przez Imanel (2009-08-06 06:51:39)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.akademiasupremacy.pun.pl www.ntsdnaruto.pun.pl www.ksiestwopolan.pun.pl www.ochronasrodowiska.pun.pl www.blodcore.pun.pl