Gordogon - 2009-08-03 21:32:01

W zasadzie to nie jest mój pomysł, bo pomaganie sobie nawzajem jest znane w grach rpg odkąd istnieje internet. Ale nie sądze by ktoś wpadł na pomysł wprowadzenia kooperacji w mmorpg. Oto o co mi chodzi: możliwośc walczenia na arenie (tylko z potworami) w duecie albo nawet drużynie. Możnaby zwiększyć ilość expa i złota w kooperacjach. Podejrzewam, że od strony technicznej jest to wyjątkowo ciężka sprawa, ale warto podyskutować bo pomysł na pewno rozbudziłby troche stosunki miedzy graczami. Jeśli zaś byłoby to niewykonalne, to może chociaż klan mógłby na siebie zarabiać treningami na potworach. W sumie to już mogą być dwa osobne pomysły, ale najpierw niech się wypowie ktoś, kto zna się na silniku gry. No i napiszcie co Wy o tym myślicie. ;)

Cyna - 2009-08-04 11:53:35

Mi to jest kompletnie niepotrzebne xP. I masa roboty

Wolałbym, żeby MG robili co tydzień jakąś wyprawę do lasu na trolla, albo jakąś inną sesję, gdzie na pewno potrzebna jest drużyna i wpłynie to bezpośrednio na faułę gry i aktywność by pewno większa była bo na zapowiedzianą sesję się przychodzi a tak na co dzień w karczmie to niektórym nie chce się być bo i tak będzie pusto xP. To taki mały ot z mojej strony, ale mam nadzieję, że przyda się ^^

Co do tematu to wypowiedziałem się w pierwszym zdaniu :D

Imanel - 2009-08-04 15:24:07

Aż się chce powiedzieć "O kurwa!"

Pomysł fajny, przedstawienie fajne... Ale chyba za bardzo ktoś tu wierzy w programistów :] Sam Thindil przyznał (może i w żarcie) że Vallheru pisał po pijaku :P. I jako iż trochę w skrypcie tu na DoSie siedziałem to mogę stwierdzić że to jest przerobienie całego skryptu walki.. A skrypt walki jest najbardziej porytym plikiem w całym Vall (no nie licząc ekwipunku :D).

Gordogon - 2009-08-04 18:54:36

No tak myślałem, że tak będzie. xD A szkoda, bo w CoD 5 jak wprowadzili możliwośc wykonywania misji w 4 graczy to straciłem kilka miesiecy życia... No ale trzeba bedzie poczekac, az jakiemus programiscie bedzie sie napraaaawde nudzic. :P Dzieki za opinie.

P.S.
Do wszystkich MG - grzecznie wnoszę o jakieś sesje. (wiem że są wakacje i te sprawy, ale bez przesady :P )

Imanel - 2009-08-05 17:01:14

Nie porównuj proszę CoDa 5 nad którym pracuje 10000000 ludzi a DoSu gdzie całą programistyke odwala na chwilę obecną tylko i wyłącznie Kamys -.-.


Żadnemu programiście aż tak się nie będzie nudziło z prostego powodu - nie od dzisiaj wiadomo że oficjalny projekt Vallheru upadł. Możliwe, że gdzieś taki pomysł już jest wprowadzony, ale uwierz że to jest za dużo roboty i czasu własnego straconego (aby imo) umieszczać coś takiego na użytek każdego MMORPG :]

Ogólnie widzę że w Waszych głowach siedzi mnóstwo pomysłów, których Kamys nie jest w stanie wprowadzić z jednej prostej przyczyny - braku odpowiedniej wiedzy w PHP (która wierzę że się cały czas powiększa :]). Pomyślcie nad jakimiś prostymi lokacjami, dodatkami i wszystkim innym co może powodować zainteresowanie DoSem (np. może zmienna pogoda? oddziaływanie pogody na statystyki mechaniczne? - rzeczy banalne do wykonania, a na pewno trochę uatrakcyjnią rozgrywkę). Pomyślcie jak można zwiększyć fabularność rozgrywki. Była zrobiona Kronika. Jest kronikarz? Nie widziałem ostatnio. Inna zmiana - nie róbcie cały czas Nowej Ery Kamiś bo to bez sensu :P Ludzie nie zdążą się rozgrzać a tu Nowa Era. Okej rozumiem, że są nowe pomysły co do rozgrywki, że tu się nudzi. Ale robiąc cały czas nową erę nic nie zmieniacie. Tym bardziej, że mechanicznie nic nie jest zmienione! Widziałem ostatnio rasy fabularne. Kiepski pomysł mym skromnym zdaniem - wybicie się tych osób które potrafią rozgrywać fabularne rozgrywki (końcówka zdania bez sensu wiem :D). Wciąż nie widziałem pomysłu dotyczącego balansu ras i klas. Przecież jeszcze za moich czasów (a było to dośc daaawno) rasy były tak niezbalansowane, że ludzie aż wiedzieli kim grać żeby się nie nagrać. Ogólnie w mym skromnym zdaniu ras na DoSie jest zbyt wiele (5 w zupełności by wystarczyło). Klas też za dużo. Można zrobić 2 podstawowe klasy i powiedzmy na 10 lvlu człowiek by wybierał dokładną specjalizację. Co z walkami fabularnymi między klanami? Nie ma. Dlaczego? Bo nie ma klanów. Dlaczego nie ma klanów? Bo nie ma kto grać!. Promocja ludzie! DoS stoi od lat na tym samym serwerze. Od lat nie ma domeny. Dlaczego?! Bo nie ma pieniędzy! Kamys nie jest wstanie zapewnić wszystkiego z własnej kieszeni tym bardziej, że nie zarabia. A uwierzcie że domena .pl już całkiem zmienia grę. Pomysł? System dotacji. Kamys z tego co pamiętam (a może źle pamiętam) masz konto w banku. Żaden problem zrobić prosty system dotacji. Tym bardziej, że chyba jeszcze stary system dotacji (ten SMSowy) jest na serwerze. Jak nie to żaden problem zrobić kolejny. A będą i pieniądze na lepszy serwer i domene (domena jest śmiesznie tania swoją drogą ostatnio).  Od lat ten sam szablon. No co jest? Nie ma tutaj żadnego uzdolnionego chociaż trochę grafika? No ludzie nie bądźmy śmieszni. Są wśród Was takie osoby. Ale nikomu się nie chce wyjść z ofertą. Od lat ten sam układ wewnątrz gry. Może jakieś propozycje na urozmaicenie. COME ON LUDZIE! Co z wyznaniami? Też się chyba dużo nie zmienia. A wypadałoby chociaż trochę Panteon Bogów uaktualnić. Może jakieś jednorazowe plusy co do Bogów? Dzienna szansa na jakieś zdarzenie związane z Bogami? Cokolwiek. Inna sprawa, że Kamys bardziej postawiła na fabułę zaniedbując całkowicie mechanikę :]. Swoją drogą DoS stoi na wersji 0.7. A przecież jest 1.3. Fakt że to beta (alfy się nie doczekaliśmy) itd. Ale jest! Pełno udogodnień, zabezpieczeń, wszystkich nowości. Poza tym wszystko co teraz jest robione jest robione pod 1.3. Pomóc w zmianie mogę. Ale to się liczy z tym, że rozgrywkę trzeba będzie (przynajmniej na tydzień [jeżeli chcemy mieć wszystko co na DoSie spowrotem]) przenieść na forum/będziecie musieli przeżyć. 0.7 fakt jest bez multilanguage, jest łatwiejsze w edycji itp. ale niestety 1.3 bije pod względem optymalności i wszystkiego innego 0.7 na głowę. Inna sprawa, że istnieją nowe silniki bazowane na Vallheru chociażby Santic i Orodlin, które zwykłe Vall biją jeszcze bardziej na głowę (Orodlin stanowi połączenie kilku gier (w tym min. Vallheru) - tak gdyby ktoś nie wiedział)

Co do sesji itd. Nie od dzisiaj wiadomo że DoS przestaje uatrakcyjniać (Kamys weź się do roboty bo się opierdalasz!). Stale ten sam skład, Ci sami gracze, Ci sami MG, od wieeeeluu miesięcy nie widziałem żadnej zmiany na FTP (tak jeszcze bądź co bądź czasem zaglądam do skryptu :P) a co za tym idzie i w grze ^^". Wiele razy mówiłem, że wrazie czego jestem wstanie DoSowi pomóc swoim Notatnikiem - odezwu ze strony Kamys nie ma :P

Stay sic!

Vincent - 2009-08-05 21:55:01

E tam... Jeżeli poraz pierwszy w życiu uda mi się pokonać Smoka Cienia dzięki kooperacji to jak dla mnie pomysł zajebisty xDD Trzeba tą gre troche urozmaicić... Ja wiem że wszyscy się już przyzwyczaili i nauczyli opcji na pamięć ale od czasu do czasu przyda sie nowość żeby starzy weterani DoS nie zanudzili się na śmierć monotonnym walczeniem na arenie, łażeniem w góry po mithril i ulepszaniu strażnicy xD

Imanel - 2009-08-05 22:01:03

Jak powiedziałem wcześniej - kooperacja to jest męka dla programisty... Smok Cienia jest do rozwalenia po 10 dniach gry.. :P

Co do urozmaiceń - polecam przeczytać posta wyżej. Mimo iz długi, to wydaje mi się że pomysłów dałem tam od cholery. I dodatkowo są to pomysły dość łatwe w wykonaniu.


Stay sic!

Cyna - 2009-08-05 22:18:56

Imanel napisał:

Smok Cienia jest do rozwalenia po 10 dniach gry.. :P

DObra. Udowodnij. Nie chcę zabrzmieć cwaniacko, albo jakoś być źle zrozumianym, ale masz więcej czasu. Jak ubijesz smoka cienia do końca tej ery to jesteś mistrzem mechaniki. Bo dla mnie jest to niemożliwość. Znaczy według mnie.

Pietras już rozwalał smoki, ale od cieniowatego nie miał szans... Przez 3 miechy z tego co pamiętam. A ty to zrobisz w 10 dni? ;p

Imanel - 2009-08-05 22:27:53

10 dni to może przesadzona ilość :P Ale naprawde jeżeli gra się dużo w Vall itd. to jest cżłowiek w stanie go ubić bez problemu. Zreszta Cyn. Pamiętaj że ja przez jakieś 1.5 roku byłem programistą DoSu.. Więc statystyki każdego potwora, mechanikę itd. mam opanowaną. Zresztą nie trzeba być jakimś super proo programistą żeby rozumieć skrypty. Wystarczy znać angielski i pamiętać co się czego tyczy :]. Zresztą to nie temat do dyskusji czy da się ubić Smoka Cienia w 10 dni :P

Stay sic!

Khabur - 2009-08-05 22:55:23

A co to znaczy stay sic ?!?11!@:!111!??//!!!???/?//???!!!!

Cyna - 2009-08-05 23:12:11

to znaczyyyy... <myśli>

właście to nie wiem, ale ja odbieram to jako coś w stylu "pozdrawiam!" xP

Khabur - 2009-08-05 23:16:59

A ja to tak odbieram.... " o ja jebie, ale wy jestescie naby ze o ja ciebie normalnie w dupe jebana mac nie mogie..." xp

Gordogon - 2009-08-06 00:12:42

Imanel - nie zrozumiałem kilku części Twojego posta, bo był trochę zawiły. Jak już jedziemy angielskim to nevermind. Ja to czuje tak: Nie tylko Kamys tutaj jest winna, ale większosć graczy, która czy to wakacje czy to zima po prostu gra od niechcenia. Najgorsze jednak jest to, że nawet Ci stali gracze (których po miesiącu grania nawet dokładnie nie znam) nie robią zbyt wiele by wesprzeć te grę. Z tego co czytam to się dzieje tak bo wakacje, ale ja w wakacje mam, o dziwo, trzy razy więcej czasu niż zwykle, nie wiem czemu.

Co do mechaniki - DoS to malutka gra, ale jedna Kamys to mi się wydaje za mało - choćby dlatego że Kamys też ma wakacje i nie zawsze moze być dostępna, a szczególnie dlatego, że jak Imanel twierdzi - odwala fuszere.

Nie chce za bardzo krytykować, ale kiedy przypomne sobie czasy, gdy na 200 zarejestrowanych codziennie wieczorem grało ponad 20 osób (czasy Mithrilowej Giełdy chyba i Zatrutych Kruków (czy jakos tak) ) to teraz mam wrażenie, że DoS nie żyje... A jeśli już to ledwo zipie.

I w ogóle, przepraszam... Bo sie czuje winny za te całą dyskusje. xD

Vincent - 2009-08-06 03:14:13

Ja w sumie nie mam zdania... bo jakby nie patrzeć to gdyby nie Kms gra już dawno by padła. Powiem tak: Gdybym ja miał robić coś dla ledwie dziesięciu graczy którzy grają fabularnie to odechciało by mi się już dawno. Dlatego dziwie się jej i nie dowierzam że ma jeszcze na to siłe. Mechaniczne boty zawsze bedą i nic z tym nie zrobimy a graczy fabularnych z roku na rok coraz mniej... a jak sie pojawiają to ludzie poniżej 13 lat którzy wpadają na karczmę z tekstami typy "cześć co tam?". Trzeba się wziąść za to wszystko i przywrócić DoS-owi dawną świetność. Bez obrazy dla nikogo ale pierwsze co bym wyeliminował to żółtków i całą zgraje samurajów. Nie wiem jak inni ale mi zaczyna brakować takiego średniowiecznego świata i w ogóle...Bo te japońskie klimaty są do dupy, ja rozumiem że niektórzy lubią naruto czy jakies tam inne bajki ale bez przesady. Ta gra nigdy nie stanie się taką bajką.I lepiej zanim rozpoczniecie kolejną erę wstrzymajcie się na jakiś czas żeby naprawić bugi, odpocznijcie i dopiero coś wymyślcie. Bo niedługo będą tutaj grać superbohaterowie z kreskówek a za rok robocop, terminator i predator. To taka moja ocena sytuacji, jeżeli kogoś tym obraziłem to przepraszam ale takie jest właśnie moje zdanie :) Dobranoc. I skonczmy temat faktycznie bo z jednego przeskoczyliśmy na drugi ;)

Imanel - 2009-08-06 06:50:00

Kończąc temat Stay sic! - Stay cool - Trzymajcie się - Pozdrawiam.



Gord - tak właśnie o to mi chodzi, że Kamys jest jedna, a Was setki. I żadnemu się nie chce ruszyć dupy. Żeby pomóc. Wystarczyło chwilę poszukać wśród hostingów i już znalazlem jeden fajny, który spełniałby warunki DoSu... Za 14 złoty/mc.. Sorry ale moim zdaniem to są grosze. Nie mówię, że z własnej kieszeni jestem w stanie go pokryć bo to to na pewno odpada, ale jeżeli każdy by rzucił złotówkę miesięczie już był serwer.  200 graczy? Osobiście wydje m się, że pamiętam czasy w których zarejestrowanych graczy było około 500.

Mechanika? Żaden problem. Powiedzcie, że jest coś do zrobienia, dajcie znać na forum, gadu gadu i okej. W miarę możliwości pomogę. jak mówiłem o zmianie silnika gry to nie chodziło mi o coś w stylu: Kamys bierz się do roboty i pracuj bo trzeba zmienić silnik gry.. Nie. Ja wyraźnie to mówiłem z akcentem na to zdanie, że Kamys może liczyć na moją pomoc (i nie mówie tu o pomocy "Imek coś nie działa, jak naprawić"). I mówię przed nową erą trzeba coś jeszcze nowego wprowadzić bo od kilku Er jest to samo...

Fabułę zostawiam Kamys i Wam bo się na niej całkowicie nie znam :] A teraz przepraszam idę do roboty :P

Vincent - stwierdziłem wyżej: 5 ras (standardowych - Człek, Krasnal, Elf, M.Elf, Ork) w zupełności wystarczy. Klas 2: mag, wojownik. A potem jedziemy ze specjalizacją zależnie od klasy. Tyle.


Stay sic!

Cyna - 2009-08-06 11:07:07

Ja ci dam 5 ras i 2 klasy <wymachyje paluchem>

A jaszczury? Zmiennokrztałtni? Nieumarli? Inni dziady?
Klasy też... a rzemieślnik, barbarzyńca, zabójca, łotrzyk itp.? Każda klasa jest inna i to jest dobre xP. A miasto gdzie będzie tylko wojownik i mag byłoby nudne. Jak dla mnie rasy/klasy są dobrze i nic nie trzeba znmieniać a nawet jak ktoś ma pomysł to dodać :D

Fajnie jakby było więcej ludzi ale z góry dziękuję za ludzi któzy wjerzdżają do karczmy na upiornym rumaku albo wychodzą z karczmy i w pół minuty wracają z taczką mięsa. A tacy byli bo pamiętam.

Co do samurajów itd. Świat DoS ma jakby trzy większe miasta: Ziro, Wodne, Gloris. I każde ma jakby swojego odpowiednika:
Ziro - średnioweczna Europa i takie klimaty
Wodne- średniowieczna japonia, samuraje i inne takie
Gloris - średniowieczna arabia, pustynie, handel niewolnikami i takie tam

Na następną ere ma się przenieść akcja do Gloris i bardzo mi się to podoba bo lubie takie arabskie klimaty xP

Nie jestem konserwatystą, ale mechanicznie dos mi w zupełności wystarcza bo wg. mnie mnie w dosie frajdę powinno się czerpać z fabuły a nie z tego że ktoś ubił smoka cienia.

I może w końcy Kamys się wypowie na ten temat a nie my prowadzimy czcze gadania xP

Gordogon - 2009-08-06 12:20:22

Imanel - Nie będe kogoś uszcześliwiał na siłe, jeśli Kamys nie szuka pomocy, to nikt jej nie pomaga, proste. Proponuje stworzyć (jeśli jest to konieczne) liste ludzi odpowiedzialną za przydzielone im obowiązki i co tydzień z nich rozliczać.

Co do ras/klas - zgadzam się z Imanelem, ale nie zupełnie. 5 ras i 2 klasy odstraszy nowych graczy, ale 15 ras i 10 klas to chyba jednak przegięcie. Trzeba wydobyć jakiś złoty środek, usuwając choćby klasy i rasy mało użytkowane przez graczy, bo są takie. (w klasach np. gladiatorzy. I gdyby nie to, że elita Ziro gra samurajami to też mielibyśmy ich dosłownie kilku.)

Vincent - 2009-08-06 12:52:01

Klasy możnaby zostawić ale według mnie rasy, bynajmniej połowa jest do usunięcia. A co do kolejnej ery, jeżeli faktycznie przeniesie się do Gloris to zajebiscie, też lubie takie klimaty ale zanim to nastąpi proponuję wprowadzić pewne zmiany, przynajmniej kilka z tych wymienionych wyżej. ;)

Imanel - 2009-08-06 18:21:53

Cyna - nie czytałeś :P. 2 klasy i specjalizacja eg. Mag -> Mag Ognia/Wody/Powietrza/Ziemi/ i czego tam sobie jeszcze wymyślicie. :]. Ja podałem rasy które w moim wypadku są wystarczające. Co z tym zrobicie Wasza sprawa (bo ja na DoSie nie gram tylko obserwuje jego rozwój [taki mój sentyment]). Akcja podzielona.. Hm. Fajnie. Jedno miasto - Ziro. Lokacja startowa dla wszystkich - Ziro (mechanicznie). Nie widzę tego podziału :P.

Gord - nikt nie mówi o uszczęśliwianiu na siłę. Ale to widać gołym okiem, że Kamys nie jest w stanie sobie poradzić ze wszystkim jednocześnie dlatego ja osobiście liczę, że co jakiś czas ktoś z Was wysunie się z propozycją zrobienia czegoś. Bo naprawdę ja podziwiam Kamys że ogarnia jednocześnie: mechanike, grafike i fabułe...

Kamys - 2009-08-07 14:37:04

Praszam że tak długo... Od początku

Faktycznie ostatnio się trochę opierd... Mam chęci aby rozwinąć dosa  tylko brak mi wiedzy, z drugiej strony nie mam chęci aby w tej chwili pogłębiać swoją wiedzę ... Chociaż muszę zacząć, nawet jeśli nie tu to od szkoły.

Co do servera, tak mi sie teraz przypomniało, też znalazłam całkiem dobrą ofertę i chyba też za 14 zł miesięcznie. Nawet myślałam czy by nie przenieść gry tam.

Next - rasy i klasy

nie byłabym za zniwelowaniem ilości ras do 5, co prawda myślałam nad usunięciem kilku... Ale nie wiekszości

Klasy - Wiec tak w rpg to jest piękne ze można grac czym się chce :) stad nie zostawiłabym tylko wojownika i maga, bo z tak owych rzeczy trudno wyjść ze specjalizacji na np kapłana.
Chociaż tyle kolejnych klas miesza w kodzie, i już zastanawiałam sie nad rozwiązaniem takim- >

Mechanicznie napisać wszytko tylko do wojownika, maga, świętego, obywatela

I teraz tylko dla potrzeb fabuły zrobić możliwość wybrania podklasy (tak że tylko pisało by w KP, zupełnie jak z kolorem oczu i tak dale), które rózniły by się skilami

Np wojownik miał by do wyboru

wojownika, samuraja, łowce, i co tam jeszcze jest

mag

szamana, nekromantę, maga, i co tam jest

święty

kapłan, palladyn

obywatel

rzmieslnik, złodziej

To by było mniej inwazyjnej w kodzie, a pozostawiło by możliwość fabularnych różnic i różnych skilów miedzy podklasami. Bo trudno mi siorbie wyobrazić żeby palladyn i zabójca mieli te same skile.



Co do sprawy pomocy...

Uhhh... Im ja nie chce z kazda pierdołą pisać do siebie, moja wina że tak mało umiem jak narazie...



Jak bym o czymś zapomniała to podem dopisze

Imanel - 2009-08-08 00:20:57

www.imek.cba.pl - taki serwer testowy mój postawiony na Vall 1.3 - gdyby ktoś miał ochotę zerknąć co się zmienilo to zapraszam. [ja się praktycznie bawię w optymalizację więc nie powinno być znacznych różnic jeżeli chodzi o wygląd]

Gordogon - 2009-08-08 09:01:06

Imanel napisał:

www.imek.cba.pl - taki serwer testowy mój postawiony na Vall 1.3 - gdyby ktoś miał ochotę zerknąć co się zmienilo to zapraszam.

Nie mogę sie zarejestrować - nie można zainicjować funkcji mail. A szkoda bo zapowiadało się fajnie. xD

Kamys - właśnie o takie coś mi chodziło, jakiś złoty środek który pogodzi mechanikę z fabułą.
Tylko trzeba liczyć się z tym, że boty (jakich jest sporo w DoSie) przestaną grać jak się ich okroi z zasad mechanicznych.

Imanel - 2009-08-08 09:18:17

Oops :D Fakt :]. Dobra dzisiaj jeszcze założe konto testowe żebyście sobie mogli polookac :]

Kamys - 2009-08-17 22:32:38

no tak ;p przyjechałam z wakacji i biorę sie do roboty, na dniach dodam scenariusz na NE, i może popisze coś skryptowo :)

Aaa i przypomniało mi sie jeszcze odnośnie jednego, odnośnie krótkich er - wydaje mi sie że nie tylko mi jednej odgrywanie postaci wiecej niz 2 - 3 miechy to juz jest nudne, z tad szybkie zmiany er ^^"

Cyna - 2009-08-18 10:15:58

Ja już co 1.5 miesiąca nudzę sie swoimi postaciami xP.

Dla mnie ne może być nawet co miesiąc i byłoby fajnie :]

Dialeisham Imatusai - 2009-08-23 14:57:06

Dla mnie te ery są stanowczo za krótkie ;p

Kukaku-chan - 2009-08-30 00:23:13

Jezu Jezuu co za zamieszanie , masakraaa .
Moim skromnym zdaniem 5 ras to by była porażkaa.
To co Vincent powiedział o samurajach trochę jest dla mnie nie zrozumiałe.
Elita Dosa ? Jeżeli ktoś gra więcej , bardziej udziela się fabularnie to jest Elitą ?
To się chyba nazywa aktywny gracz. Poza tym tak jak powiedziała Kms , fajne jest to że można grac kim się chce. Więc ja bym proponowała nie usuwać żadnych ras czy klas ale tez nie dodawać ich więcej . Zostawić tak jak jest i wziąć się za inne rzeczy .

Ale ja nie chce się wtrącać bo zaraz oberwe po głowie xdd .

Cyna - 2009-08-30 20:09:31

Ty to ożesz oberwać jedynie za to, że coś cię nie widać xP

www.srkirani.pun.pl www.pokemonxgame.pun.pl www.rozyny-info.pun.pl www.sojuszgso.pun.pl www.pokirena.pun.pl