Forum gry Dragons of Shadow


#1 2010-01-03 00:00:52

Izdurbal

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-17
Posty: 201
Punktów :   

Rasy - uproszczenie mechaniczne

Plan ogólnie rzecz ujmując ma na celu uproszczenie ogólnej budowy mechanicznej ras w DoS. Co prawda nie znam się najlepiej (nie mam bladego pojęcia xP) o php czy innych językach programowania jednak wydaje mi się iż mimo wszystko by pomogło. Sam pomysł na dwie podstawowe wersje a brzmią one następująco:

A) Wersja cięższa:

Jak wszyscy wiedzą wszystkie rasy na DoS mają inny rozdział AP oraz inną mieszankę energii wydawanej na trening w różnych statystykach. Moim pomysłem było by uproszczenie tego systemu. Mechanicznie wszystkie rasy były by takie same, zaś zmiany widoczne były by fabularnie. Zwyczajnie każda rasa miała by za ap 2,5 (albo 3 czy coś) na każdej statystyce i trening za 0,3 energii, czyli dokładnie taki układ jaki obecnie mają ludzie.

Różnice między rasami pojawiały by się, jak już wspominałem, w umiejętnościach fabularnych które mógł bym sam (lub z pomocą innych MG) napisać na nowo. Dzięki takiemu układowi nie tylko odciążyło by się grę mechanicznie i otworzyło furtkę do tworzenia nowych, całkiem autorskich ras. Pozwoliło by również na skuteczne odgrywanie postaci nieszablonowych np: krasnoludzki zabójca czy elfi barbarzyńca.

B) Wersja lżejsza:

Zmianie nie ulega system AP, a jedynie trening. Ten bowiem staje się taki sam dla każdej z ras. Różnice po raz kolejny pojawiają przy umiejętnościach. Te oczywiście również zostały by nieco zmienione (rozbudowane) tak by zachowana została równowaga pomiędzy rasami.

Offline

 

#2 2010-01-03 00:14:13

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Osobiście myślę że pomysł niezły, i sądze że jeśli nie znajdzie się inny sposób na rozgraniczanie ras, to "wersja cieższa" będzie dobra... No ale niech Im na razie sie pobawi bo wiem że walczy z tymi APkami

Offline

 

#3 2010-01-03 11:23:10

 Imanel

Administrator

2532024
Skąd: Warka
Zarejestrowany: 2008-04-04
Posty: 75
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Nie, nie, nie i jeszcze raz nie .

Jak mówiłem to już Kamys - nie wyobrażam sobie takiego podziału AP. Krasnolud posiadający tyle samo prędkości mechanicznej co Khajit? Gnom posiadający tyle samo siły co Jaszczur? Fizycznie nie możliwe.

Powtórzę to po raz kolejny. Redash nie będzie DoSem! Główny nacisk nie będzie kładziony na fabułę. Fabuła wraz z mechaniką będą nieodzownie połączone. To co się dzieje mechanicznie, dzieje się także fabularnie. Co się dzieje fabularnie - dzieje się mechanicznie. [Tak myślę nad panelem MG w którym będziecie mogli zmieniać statystyki, zmniejszać zdrowie, przyznawać umiejętności, tytuły i wszystko inne - a także robić reset postaci].  Pamiętajmy, że spośród 15 ras, które mamy obecnie pozostanie góra 11, które będą pisane OD SAMYCH MECHANICZNYCH PODSTAW. Pamiętajmy, że zmieniamy silnik - przenosimy się na dużo lepsze Vallheru 1.0.9 w którym to skrypty zostały trochę zmienione w porównaniu z tym co mamy w Vall 0.7 (na którym obecnie stoi DoS). Pamiętajmy wreszcie, że każdy nawet najmniejszy skrypt będzie pisany od podstaw. Nie będzie działań "kopiuj - wklej". Pamiętajmy wreszcie, że Redash Team liczy 8 osób (a przynajmniej tyle mam na swojej liście kontaktów GG) i wszelkie decyzje będą podejmowane zespołowo, a nie jednostkami. Wiele rzeczy zostanie usuniętych. Wiele rzeczy zostanie dopisanych. Więc powtórzę po raz kolejny: Redash nie będzie DoSem!

Offline

 

#4 2010-01-03 12:50:29

Cyna

Moderator

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-06-23
Posty: 425
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Hmmm... Mi ten pomysł szczerze się też średnio podoba. Niewątpliwie by to wyrównało mechanicznie wszystkie rasy, ale fabularnie stało by się to... Masakrą .
Jak już Im wspomniał. Nie wyobrażam sobie w karczmie dwu metrowego jaszczura z klatą szerokości szafy trzy drzwiowej i niziołka, którego ręka jest grubości pazura owego jaszczura, którzy się siłują i ten niziołek kładzie jaszczura . Czysta masakra w biały dzień :>

Jak dla mnie jakaś reforma w tej sprawie by się przydała, ale nie aż taka


Agahid(+), Zaruun, Thumkir(+), Dri, Arot, Amdrigar(+), Sevian, Grazbozur Yamaraj Abukhatan(+), Rassin

5 er stażu

Offline

 

#5 2010-01-03 16:19:51

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Ja myślała o rozgraniczaniu umiejętności fabularnych w tym

Imku 11 ras ? Ummm Mam nadzieje że tworów typu serpenta, mroczniaka, jaszczura i chiany usunąć nie chcesz ? Są to twory autorskie i chwiałbym tego uniknąć (oprócz jaszczura).

PS... Mi się pomysł aż tak silnego wpływu na mechanikę z fabuły nie podoba (odejmowanie zdrowia itp... Jak bardzo banalnie było by usunąć ranę. W fabule nie na na przykład mikstury wskrzeszania która jest w mechanice... I w życiu nie będę za prowadzeniem przykładowej mikstury wskrzeszania...).
Myślę że w wolnej chwili do Ciebie będę musiała napisać, może dziś wieczorem.. No ale to się zgada.

edit

mam pomysł na uszczuplenie ras mechanicznie, tak żeby się nie gryzło

Offline

 

#6 2010-01-03 19:25:51

Cyna

Moderator

Skąd: Siemysłów xP
Zarejestrowany: 2008-06-23
Posty: 425
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Kamys napisał:

(oprócz jaszczura).

Przestańcie głosić te herezje na temat jaszczurów!
co one wam przeszkadzają... Jak dla mnie bez tej rasy byłoby... Nudno? i powiedzcie, że nie. Bo jako gracz, który bardzo często gra jaszczurami pozwolę sobie zauważyć, że gdyby nie moje niektóre jaszczurki to nie byłoby z kim się bić i w ogóle stałoby się bardziej.. nie umie określić, ale to by nie wyszło na dobre. Zresztą to nie miejsce na moje zdanie o jaszczurach bo wiecie jakie jest


A co do tematu:
Uznajmy to jako temato rasach, bo nie chce mi się nowego zakładac na to pytanie.
Jakie rasy zostaną w grze na 100% a jakie zostaną usunięte na 100%? Wiem, że było o tym mówione, ale chciałbym teraz zyskać już czystą odpowiedź bez owijania w bawełnę


Agahid(+), Zaruun, Thumkir(+), Dri, Arot, Amdrigar(+), Sevian, Grazbozur Yamaraj Abukhatan(+), Rassin

5 er stażu

Offline

 

#7 2010-01-03 19:30:08

Dialeisham Imatusai

MG - MegaGnój xD

5751062
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-08-20
Posty: 222
Punktów :   
WWW

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Również nie popieram pomysły ze zrównywaniem Ap.... Argumentów nie chce mi się po innych przytaczać d;

Panel MG bym powitała z radością d:
I jeszcze wtrące - zróbcie takie cuś co pokazuje kto jest w grze bez logowania. Bo mi tego brakuje xp


: Dialeisham Imatusai : Leracot Aweira : Muriel Namtar : Audentia Selk'bash : Jayawijaya Shwetambari :

http://lythael.deviantart.com/

Offline

 

#8 2010-01-03 19:32:53

 Imanel

Administrator

2532024
Skąd: Warka
Zarejestrowany: 2008-04-04
Posty: 75
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

@Kamys - a co w momencie gdy "taka ranka" powoduje spadek jakiejś cechy postaci? Szybkości wytrzymałość maks hp? Wydaje mi się, że byłbym w stanie to napisać. Oczywiście jestem otwarty na wszelkie Twoje uwagi - wkońcu Ty tu rządzisz


@Cyna - usuwamy na 100% wszelkie połówki (tam są bodajże pół elfy oraz pół orki) na pewno spośród ras: Hobbit, Gnom, Niziołek zostanie usunięta jedna - prawdopodobnie Hobbit. Co do losu reszty ras - nie jesteśmy w stanie w chwili obecnej podać dokładniejszego info.


@Dia - żaden problem. Jeżeli graficy zrobią layout taki jaki ja widzę w oczach swojej wyobraźni - nie ma najmniejszego problemu aby takowa lista graczy się pojawiła. Na pewno będzie to lista uproszczona (żadnych overlibów czy jakiś dokładnych danych dot. postaci). Ranga, imię, nazwisko, id - moim zdaniem w zupełności wystarczą

Offline

 

#9 2010-01-03 19:55:42

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

@ Cyna - oórcz jaszczura oznaczało tylko że nie jest to rasa autorska, przepraszam że tak napisałam ^^"... Sama nie jestem za usuwaniem tej rasy, no bo jak by nie patrzeć było kilka ślicznie odegranych jaszczurów, przytoczę tu jeden stary przykład i chyba najgenialniejszy jaki by - Darkon.

@ Imku - Do Ciebie napiszę jak matmę skończę X_X... Jestem za połączaniem mechaniki z fabułą (przynajmniej w pewnej części aspektów). Myślę że będzie to dla dos bardzo wyjątkowe więc jak najbardziej dziękuje Ci za prace ^^. Panel MG to świetna rzecz, jest jednak kilka rzeczy które musimy obgadać... No ale propos łącznia mech i fab jest kilka rzeczy które muszę z tobą obgadać takich jak rasy, klasy, i kilka innych rzeczy... Ale to Ci wszytko ładnie napisze w wolnej chwili.

Offline

 

#10 2010-01-03 20:32:17

Izdurbal

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-17
Posty: 201
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Cóż, ja osobiście nie mam nic przeciwko czemuś w stylu:

Niziołek który spędził 15 lat jako niewolnik w kopalni mithrilu i na co dzień biegał po 14 godzin z kilofem albo koszem pełnym skał, który uciekł i obecnie ma ręce dość silne by jednym ruchem skręcić kark. Co niby jest w tym takiego dziwnego? Po tylu latach ciężkiej fizycznej pracy nawet ja był bym w stanie to zrobić.

Przy czym wciąż podkreślam że w tym wypadku to umiejętności fabularne budowały by predyspozycje do danych czynności czy statystyk jako iż zostały by wzmocnione. 

Im, co rozumiesz przez to że:
A) " Redash nie będzie DoSem!" - a czym wobec tego będzie?
B) "Główny nacisk nie będzie kładziony na fabułę. Fabuła wraz z mechaniką będą nieodzownie połączone. To co się dzieje mechanicznie, dzieje się także fabularnie. Co się dzieje fabularnie - dzieje się mechanicznie. " - chcesz powiedzieć że pacyfista (fabularny) nie będzie mógł korzystać z areny walk? To znacznie go osłabi mechanicznie w stosunku do reszty graczy. Albo przykładowo fabularny biedak nie będzie mógł się trenować żeby przypadkiem nie mieć pieniędzy? Proszę rozważ tę wizję bo jest ona moim zdaniem nieco kłopotliwa do zrealizowania tak, by te postaci bardziej złożone niż barbarzyńca, rzucający się na wszystko co się rusza z toporem i pozbawionym znaczenia okrzykiem nie były, zwyczajnie słabe w stosunku do niego.

Offline

 

#11 2010-01-04 21:24:25

Gordogon

Użytkownik

8938520
Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2009-06-16
Posty: 34
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Jeśli mogę wyrazić swoją opinie - jeśli chodzi o pomysł z klasami to wszystko mi sie podoba (podobny temat założony w pomysłach przez Izza, chyba nawet w tym samym czasie co ten topic). Ale widzę, że szalejecie z tymi zmianami w rasach, a na dodatek kłótnie się robią. Moim zdaniem system AP i treningu nie wpływa jakoś intensywnie na fabułę (bo jeśli chce, to nawet wojownika wytrenuje w SW i Int. i będzie czarować na arenie, w karczmie moge byc normalny woj). Proponuje wprowadzić zmiany dotyczące klas, jednak rasy zostawić w spokoju - włącznie z ich usuwaniem. Wiem, że to nie upraszcza mechaniki, ale nawet utrata kilku ras sknoci troche fabułę.


"Opowiedzieć komuś, co symbol „oznacza”, to tak jak opowiedzieć, jakie uczucie powinna wzbudzać w nim piosenka..." - Dan Brown.

Offline

 

#12 2010-01-06 11:09:34

Izdurbal

Administrator

Zarejestrowany: 2008-08-17
Posty: 201
Punktów :   

Re: Rasy - uproszczenie mechaniczne

Cóż... nie widzę tutaj jeszcze żadnej kłótni Gord, a w całym pomyśle chodzi właśnie o to żeby rasy uratować. Inaczej bowiem nie ma szans by zostało ich tyle ile jest.

A jeśli chodzi o trening w SW, fakt, można wojownika trenować w SW... dla tego że każda rasa i klasa ma taki sam trening w SW...

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.liceum33.pun.pl www.akademiasupremacy.pun.pl www.blodcore.pun.pl www.ntsdnaruto.pun.pl www.ksiestwopolan.pun.pl