Forum gry Dragons of Shadow

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2008-12-24 12:47:13

Kamys

Administrator

2785425
Zarejestrowany: 2008-04-03
Posty: 680
Punktów :   

Nazwa ery: Era srebra

Nazwa ery: Era srebra
Rok: 1390
Pora roku: Jesień



Historia:

Równo 100 lat temu ówczesny król  Aleksander Gnislle, uważany za jednego z najwybitniejszych i   najbardziej oddanych ludowi królów pokazał swoją prawdziwą, okrutną twarz. W rzeczywistości był krwiożerczym wampirem służącym krwawej Bogini wojny Anasir. Całkowie zaślepiony zdobyciem potęgi poświęcił niemal całe miasto mrocznemu rytuałowi. Gdy Ziro chyliło się ku całkowitemu upadkowi. W punkcie kulminacyjnym zbrodniczego planu Aleksandra na jego nieszczęście zjawili się Angmar oraz Vin, przerwali mu. Po długiej walce pokonali go podstępem. Sojusz między bohaterami trwał bardzo krótko... Vin zbyt bardzo łaknął władzy, zaś Angmar nienawidził władców, ich ostrza się skrzyżowały. Po stosunkowo niedługiej walce, Vin poległ. Gdy wydawało się że już wszystko jest w porządku, że wszelakie walki się zakończyły spomiędzy zgliszczy budynków wyłonił się Hordven, wciąż wierny królowi i krwawej Pani.
Tu rozpoczął się kolejny konflikt. Tym razem pojedynek zwyciężył kapłan Anasir, za raz po "zmiażdżeniu" przeciwnika Hordven zniknął bez śladu.
Przerażona, zdziesiątkowana ludność poszła za charyzmatycznym elfem-kupcem Merlith'em Cherem. Okazało się że jest niebywale zdolny, szybko stał się nowym królem.
Merlith szybko zaskarbił sobie miłość niemal całego ludu pomimo swojego wieku, w końcu gdy objął władze miał niecałe 17 lat. Po nie całym roku władzy ludność początkowo nieformalnie nadała mu przydomek "Uśmiechnięty", który on sam zaadaptował z wielką chęcią, jako iż z usposobienia optymistyczny niemal ciągle nosił na twarzy miły uśmiech. Dzięki swojemu niebywałemu intelektowi już w przeciągu 3 lat podniósł miasto z ruin do stanu przypominającego wcześniejszy. Z jego właśnie polecenia zaczęto poszukiwać dodatkowych źródeł surowców mineralnych oraz rozwinięto rolnictwo na tyle by żywność można było spokojnie eksportować. Prawowitym następcą Merlitha Uśmiechniętego miał być rzecz jasna jego syn Heine. Ten niestety zginął w wieku 22 lat podczas utarczki ze sporą bandycką grupą której twierdza znajdowała się nieopodal Ziro. W związku z tym Merlith obrał na swojego następce nienarodzoną jeszcze w tedy wnuczkę. Gdy Shea miała zaledwie 5 lat gdy jej dziadek zmarł z powodu nieuleczalnej choroby. Opiekę nad nią przejął Aware Banzen który był od kilku lat zaufanym ochroniarzem na dworze królewskim. Kolejnym jej pomocnikiem został Vin, sprawujący rolę nadwornego inkwizytora. Opiekował się on również strażą.

Ogólnie:
Dzięki wspaniałym rządom Króla Merlitha Uśmiechniętego który zwany był "Królem Kupcem" rozwój gospodarczy Ziro był nadzwyczaj dynamiczny. Dzięki jego działaniom Ziro dzisiaj w niczym nie przypomina miasta sprzed niespełna 100 lat. W miejscu ruin stoją dzisiaj piękne, kamienne budowle a wcześniejsze slumsy przepełnione rozsypującymi się szopami zamieniono na potężne osiedla mieszkalne gdzie być może nie żyje się najlepiej, ale woda nie kapie na głowę. Doki wcześniej będące najniebezpieczniejsza dzielnicą stały się główną arterią miasta. Zaułki pełne portowych dziwek i zabijaków obecnie nawet nocą oświetlone są wspaniałymi magicznymi lampami i strzeżone przez wyszkolonych gwardzistów. Lochy, które początkowo zapełniły się niemal po brzegi, obecnie świeca pustkami. Złodzieje albo znaleźli inną pracę albo uciekli z miasta, gdyż poziom skuteczności straży niemal się potroił.

Obecnie od ponad 3 lat na tronie zasiada wnuczka Króla Merlitha Uśmiechniętego. Pomimo początkowych obaw mimo bardzo młodego wieku Królowa Shea okazuje się być godnym następcą swojego dziadka. Majątek miasta tylko się pomnożył. Jedyną wadą rządów 8 letniej królowej jest pojawianie się niekiedy dziwacznych dekretów nie posiadających jak się wydaje żadnej podstawy logicznej. Niemniej nie zaszkodziły one do tych czas państwo, a wręcz podniosły morale mieszkańców. Niektórzy podejrzewają iż swój dalszy rozwój miasto zawdzięcza bezpośredniemu doradcy i ochroniarzowi królowej Aware Banzen, jednak są to tylko plotki uwłaczające młodej Królowej.

Po niezwykle ważnych wydarzeniach politycznych w Wodnych Miastach wielu imigrantów z tamtych stron przybyło do Ziro przywożąc ze sobą wynalazki wcześniej nie znane w świecie zachodnim takie jak czarny proch czy najbardziej lubiane przez Królową sztuczne ognie. Broń palna nadal nie stała się popularna gdyż naukowcy zachodni nie poznali jeszcze do końca tajników jej tworzenia. Owszem, można nabyć prosty arkebuz czy pistolet skałkowy, a na wyposażeniu armii znajduje się nawet kilka armat, jednak ich ceny nadal są niebosiężne i tylko najbogatsi mogą sobie na nie pozwolić. Obecna sytuacja wprawiła także w rozwój technologię szkutniczą dzięki czemu przewozy dalekomorskie stały się znacznie sprawniejsze a i flota wojskowa wzrosła znacznie w siłę. Obecnie Flota Królewska Ziro jest najpotężniejsza tego typu formacją znaną na świecie.

Rozwój handlu morskiego sprowadził za sobą jasne zagrożenie - piractwo. Obecnie zajęcie to po mimo tego iż jest straszliwie niebezpieczne, stało się o wiele popularniejsze niż niegdyś. By temu zaradzić Miasto przydziela doskonale wykwalifikowanych żołnierzy i najemników na pokład każdego statu handlowego. Dodatkowo morskie patrole floty królewskiej dniami i nocami dbają o bezpieczeństwo kupców.   

Gospodarka:

Będące handlową potęgą Ziro handluje obecnie z niemal całym światem wymieniając się ekskluzywnymi towarami. Eksploruje się przede wszystkim wino, piwo, pożywienie, tkaniny oraz surowce mineralne takie jak żelazo czy mithril, którego potężne pokłady odkryto niedawno niemal tuż pod miastem. Pomimo wszelakich starań pirackie ataki zadają pewne straty gospodarce i spowalniają nieco gigantyczną machinę handlową Ziro. Dlatego tez podstawową karą za piractwo jest śmierć do zamiany na dożywotnią niewolę.

Na popularności wzrósł też handel towarem ludzkim. Ziro spora cześć gospodarki opiera na pracy niewolników królewskich, którzy ustawowo zapewnione mają dobre warunki do życia i odpowiednie wyżywienie a nawet opiekę medyczną i szkolenia zawodowe. Nie można tego co prawda powiedzieć o niewolnikach prywatnych, którzy nadal zdani są na łaskę bądź niełaskę właścicieli.

Znacznie wzrosło też zapotrzebowanie na najemników, którzy zajmują się polowaniami na bestie, bandytów oraz piratów. Wielu najemników jest niemal stale zatrudnionych przez władze miasta i otrzymują regularny żołd, który nie jest jednak tak wysoki jak najemnicy by sobie tego życzyli. 

Konflikty:

Ziro zajmuje obecnie pozycję największej potęgi gospodarczej, a dzięki temu również militarnej. Zarówno Gloris jak i wodne miasta zapożyczyły się na ogromne sumy by zapobiec poradzić sobie z konfliktami wewnętrznymi co zaowocowało potężną zależnością owych mocarstw od Ziro.  Obecnie samo miasto nie jest zamieszane bezpośrednio w żaden większy konflikt, skupiając się na rozwoju wewnętrznym. Dzięki wspaniałej sytuacji gospodarczej, oraz odnowieni i ulepszeniu za równo armii jak i fortyfikacji miasta większość mieszkańców uważa obecnie iż Ziro jest twierdzą nie do zdobycia.

Religia:

Dzięki konfliktowi z przed 100 lat gdzie zniknęło niemal całe miasto zostało zniszczone jego mieszkancy po raz kolejny odwrócili się do bogów. Najpopularniejszym obecnie z nich stał się bóg (którego jak niektórzy wierzą avatarem był Merlith) jest Kronos - bóg sztuki. Inne wyznania odsunięte zostały nieco w tył jednak nikt nie ucierpiał tak jak wyznawcy Anasir. Słudzy Krwawej Pani tępieni są i ścigani z pełną nienawiścią ludu, a wszystko zawdzięczają Aleksandrowi Ginslle. Oczywiście oficjalnie nikt nie zakazał tego wyznania jednak wszelcy urzędnicy przymykają oczy na sprawy zamordowania wiernych tej bogini.

Uwagi:

W grze zaczyna pojawiać się pierwsza bron palna jednakże jej posiadanie należy ustalić z MG. Posiadanie broni palnej bez ustalenia będzie karane.

Zaleca się zaglądanie na forum w calu sprawdzenia swojej obecnej ilości punktów fabularnych.

Odgrywanie nowych ras, klas czy zdolności, na które MG nie wydał zgody będzie surowo karane.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.olbifgroup.pun.pl www.rebeldee.pun.pl www.ur-rolnictwo.pun.pl www.hos.pun.pl www.rpsuw.pun.pl